Salesforce CRM - ניהול קשרי לקוחות

ניהול קשרי לקוחות (Customer relationship management, מקובל להשתמש בקיצור CRM) הוא תחום העוסק בשירות לקוחות ובהבנה וניתוח של צורכיהם באמצעות כלים של טכנולוגיית המידע. התחום כולל מתודולוגיות, תוכנות מחשב וחומרות מחשב המסייעות לארגון לנהל את הקשר עם לקוחותיו. המערכת משלבת בין פעולות שיווקיות ללקוחות חדשים לבין פעולות לשימור לקוחות ופיתוח בסיס הלקוחות הקיים, תוך בחינת הערך הנוצר לארגון כתוצאה מתהליכים אלו.
סיילספורס.קום (Salesforce.com) הינה אחת השחקניות הבולטות בתחום מחשוב הענן, התחילה כמפתחת של מוצר ניהול לקוחות (CRM) אשר אינו דורש התקנה במחשבי הארגון, והתרחבה מאז למגוון כלים לתקשורת ושיתוף פעולה פנים-ארגוניים, ולפלטפורמה כללית לאירוח אפליקציות ארגוניות על התשתית המבוזרת של החברה במודל SaaS (תוכנה כשירות) ו- PaaS (פלטפורמה כשירות).