הסטארט־אפ אפוקסי (Appoxee) של היזמים איתי לוי ואלעד קושניר נמכר לחברת המחשוב האמריקאית Teradata תמורת 20–25 מיליון דולר - כך נודע ל"כלכליסט". החברה, שפיתחה טכנולוגיה לשליחת הודעות "פוש" מותאמות אישית מתוך אפליקציות, אישרה את קיום העסקה - שנסגרה עוד לפני חג המולד - אך סירבה להתייחס למספרים.
מדובר באקזיט מרשים היות שבחברה, שהוקמה ב־2011, הושקעו כ־3 מיליון דולר בלבד על ידי וסטאר של ישי ויוסף מור בעלי מניות בתאגיד שמן, קרן סייהוק של כפיר מויאל ואסף בן־אשר, קרן אורייזן של יניב יעקובי, קרן לזרוס האמריקאית, ומשקיעים פרטיים מההייטק - בהם משה ליכטמן, רפי גידרון ויהודה (יודה) דורון. בסיכומו של דבר השיגו כלל המשקיעים תשואה של פי 6–7 על הכסף בתוך ארבע שנים.
את אפוקסי ייצג משרד עורכי הדין גרוס קלינהנדלר, ואת טרה דאטה ייצג בעסקה משרד מיתר ליקוורניק. בעקבות העסקה תקים טרה דאטה מרכז פיתוח ראשון בישראל שיתבסס על פעילות אפוקסי. החברה האמריקאית מנהלת משא ומתן לרכישת החברה בחודשים האחרונים, לאחר שהתרשמה מטכנולוגיית הפילוח שלה, שיודעת לאפיין משתמשים שונים ולהתאים להם מסר פרסומי על גבי סמארטפונים וטאבלטים בזמן ובמקום הרלבנטיים.
אפוקסי פיתחה טכנולוגיה שנמכרת לבעלי אפליקציות וחברות מסחריות, שמעוניינות להגביר את רמת השימוש באפליקציות או לעודד משתמשים לבצע פעולות כגון הצבעה או קנייה, וזאת באמצעות שליחת הודעות "פוש" מבוססות הקשר ומותאמות אישית למשתמש. מטרת השירות היא להחליף את המסרונים השיווקיים, הנחשבים פולשניים וטורדניים, וגם את הודעות ה"פוש" הנשלחות באופן אקראי. בחברה סבורים שישנן התרעות שמתקבלות בשביעות רצון על ידי המשתמשים: הודעות מבצעים בימי ההולדת, קופון מבוסס מיקום או הודעה על חדשות מתפרצות כגון עלייה פתאומית של מנייה, תוכן חינוכי או ברכת חג שמח. אפוקסי יכולה להפיץ 100 אלף הודעות ממוקדות בשנייה - כמות שמאפשרת לאצטדיון שלם בעת אירוע ספורט או גמר של תוכנית ריאליטי, לדוגמה, לקבל הודעה זהה בבת אחת.
טרה דאטה היא אחת מחברות הבינה העסקית הגדולות בעולם, הנסחרת בבורסה בניו יורק לפי שווי של 6.6 מיליארד דולר ומכניסה בשנה כ־2.6 מיליארד דולר. היא מתמחה באחסון מידע וניתוח נתונים עסקיים, המאפשרים לחברות להגדיל מכירות באמצעות ניתוח התנהגות המשתמשים. בין לקוחותיה, למשל, וולמארט ובנק וולס פארגו.
מקור: Calcalist