בחירת העיצוב לאתר הוא שלב מרכזי וקריטי בתהליך הקמת אתר באינטרנט.
חשוב שהעיצוב הנבחר יתאים לאופי העסק וללוגו החברה, ויציג לגולשים בצורה ברורה ונעימה את התכנים / מוצרים / מסרים שהאתר מנסה להעביר או למכור.
עיצוב האתר ומבנה הדפים יכול להשפיע גם על קידומו האורגני במועי חיפוש. כיום למשל מנוע החיפוש גוגל נותן חשיבות רבה גם לאלמנטים גרפים מעבר לתוכן המוצג בכל דף, ושימוש במבנה מסורבל ולא ברור עלול למנוע מהאתר להתקדם בדירוג מנועי החיפוש ובמיקומו בתוצאות החיפוש בהתאם.
לעמוד הראשי של האתר ניתנת חשיבות גבוהה ביותר שכן זהו חלון הראווה של העסק ועליו להיות מזמין ואטרקטיבי ולהציג את עיקר המסר ללא פרטים מיותרים, על מנת לעניין את הגולשים ולגרום להם לעבור לחלקים מפורטים וממוקדים יותר באתר ומשם ליצירת קשר ראשון עם הגולש.